➡ În data de 16 iunie 2021, va avea loc cea de-a cincea activitate din cadrul proiectului de educație literară „Strategii de lectură creativă”. O ediție specială, aceasta face parte din Zilele „Mihai Eminescu”, o serie de evenimente dedicate comemorării poetului (15 ianuarie 1850 – 15 iunie 1889), ce se vor desfășura la Muzeul „Mihai Eminescu”.

Elevii claselor a V-a și a VI-a de la Școala Gimnazială „Elena Cuza” Iași sunt invitați la muzeul din Parcul Copou, unde, începând cu ora 14:00, vor participa la atelierul Imaginarul teatrului eminescian prin ochi de copil. Va fi o lecție deschisă, interactivă, pornind de la operele de teatru scrise de Mihai Eminescu, sub coordonarea Iuniei-Maria Ștefan (educator muzeal MNLR Iași), Georgianei-Livia Antoci, Alinei Cristiana Albu (prof. coord.) și a Ancăi Colotilă (bibliotecar).

Copiii au astfel oportunitatea de a afla într-un mod interactiv și creativ mai multe despre activitatea de dramaturg, și nu numai, a poetului Mihai Eminescu și de a vizita muzeul literar ieșean dedicat acestuia.

➡ Proiectul „Strategii de lectură creativă” îşi propune să îndrume elevii participanţi la o lectură activă şi creativă, dorind să stimuleze concomitent atât apetitul pentru lectură, cât şi imaginaţia, creativitatea necesare scrierii unor întâmplări reale sau imaginare de către micii lectori.

Proiectul este format dintr-o serie de etape, menite să conştientizeze în mod indirect tinerii lectori de etalarea unei substanţe narative şi de un demers narativ intrinsec coerent, exemplificând modalităţi pertinente de continuare ale unor poveşti clasice din literatura română.

Dacă în primă instanţă, elevii vor realiza lectura operelor propuse, ulterior, aceştia vor răspunde unor cerinţe de lucru creative pe textul narativ, care vor sta la baza prezentării şi interacţiunilor elevi-moderatori-coordonatori din cea de-a treia etapă a proiectului, în format online.

Interacţiunea pe care o prefigurăm va fi una specifică unei activităţi de tip non-formal şi interactiv, activitatea în sine dorindu-şi să fie complementară pregătirii formale din cadrul şcolii, punând participanţii în situaţii noi, inedite, precum aceea de a face apel, plecând de la un text dat, la resursele de creativitate de care dispune fiecare, sondarea lor conştientă, cât şi valorificarea acestora prin tehnici ajutătoare.

Coordonatorii proiectului: Iunia-Maria Ștefan și Ioana Leontioaia, educatori muzeali MNLR Iași.