Proiectul „Strategii de lectură creativă” îşi propune să îndrume elevii participanţi la o lectură activă şi creativă, dorind să stimuleze concomitent atât apetitul pentru lectură, cât şi imaginaţia, creativitatea necesare scrierii unor întâmplări reale sau imaginare de către micii lectori.
Proiectul este format dintr-o serie de etape, menite să conştientizeze în mod indirect tinerii lectori de etalarea unei substanţe narative şi de un demers narativ intrinsec coerent, exemplificând modalităţi pertinente de continuare ale unor poveşti clasice din literatura română.
Dacă în primă instanţă, elevii vor realiza lectura operelor propuse, ulterior, aceştia vor răspunde unor cerinţe de lucru creative pe textul narativ, care vor sta la baza prezentării şi interacţiunilor elevi-moderatori-coordonatori din cea de-a treia etapă a proiectului, în format online.
Interacţiunea pe care o prefigurăm va fi una specifică unei activităţi de tip non-formal şi interactiv, activitatea în sine dorindu-şi să fie complementară pregătirii formale din cadrul şcolii, punând participanţii în situaţii noi, inedite, precum aceea de a face apel, plecând de la un text dat, la resursele de creativitate de care dispune fiecare, sondarea lor conştientă, cât şi valorificarea acestora prin tehnici ajutătoare.
Coordonatori: Iunia-Maria Ștefan și Ioana Leontioaia, educatori muzeali MNLR Iași.